joi, 25 august 2011

Suceava - Vatra Dornei - Valea Bistritei - Brosteni - Poiana Largului - Targu Neamt - Piatra Neamt

Am asteptat destul de mult tura din anul 2011, pregatita pe cu totul si cu totul alt traseu, dar in ultima clipa am apucat-o pe drumul descris aici. Desi mai puteam sa mai stau cateva zile, drumul foarte prost m-a determinat sa iau calea Bucurestiului si sa renunt. Si niste dureri de spate incredibile si-au spus cuvantul, dar pana una alta, faptul ca drumurile erau destul de nasoale, am regretat amarnic alegerea facuta. Peste ani, am vazut ca nici in alte parti nu este neaparat mai bine, cum o fi norocul...

ATENTIE! Intr-o tura prin bucovina sa nu jigniti niciodata localnicii facandu-i MOLDOVENI. Daca faceti confuzia intre bucovinean si moldovean nu veti face decat sa-i jigniti.

Calatoria cu trenul, plina de amintiri neplacute, parca toti detesta bicicleta, nu si faptul ca trenul a avut o intarziere de peste 3 ore...

O cazare decenta in gospodarie taraneasca tipica Bucovinei. Merita, as mai merge oricand...

Poze de prin satul unde mi-am petrecut prima seara, dupa calatoria cu trenul, langa Radauti...Voievodeasa. Pentru ca trenul a intarziat peste 3 ore, de la Suceava la Radauti si apoi la Voievodeasa, evident am mers cu bicla, desi nu era programat...

Prima zi de pedalat. Locul este denumit "Palma", usor de imaginat de ce, in fapt un monument pe care l-am cataloga "comunist" (asa si este) dedicat celor ce au muncit la drumul ce leaga Radautiul de Vatra Moldovitei si ulterior de Campulung Moldovenesc. Monumentul este amplasat in Pasul Ciumarna. Imaginati-va monumente inchinate azi muncitorilor care ridica...mall-uri!!

Peisaje bucovinene foarte pitoresti ce merita oricand vizitate, indiferent de mijlocul de transport...

Localitatea nu o mai stiu, este inainte de Vatra Moldovitei...

Dupa doi ani, aveam din nou in fata Pasul Mestecanis...

Imagini din Pasul Mestecanis, nu foarte greu, dar am stat ceva la poze...

Si de aici durerea incepe...Valea Bistritei, foarte frumoasa de altfel, foarte prost asfaltata, pe vremea aceea nu stiam de Google Street View pentru verificarea starii drumurilor si mare greseala am facut...

Cum sa pedalezi pe un astfel de drum?! Si localnicii spuneam ca ar veni mai multa lume sa viziteze daca drumurile ar fi mai bune...dar nu sunt...

Surpriza in cea de-a doua zi de pedalat...ploua infernal...nu aveam ce face si am plecat la drum, desi spatele imi era deja rupt de la gropi, ploua si drumul nu se anunta mai bun...

Piatra simbolica ce ne aduce aminte de ispravile lui Nica (Ion Creanga), alte comentarii sunt de prisos...

Aici la Poiana Teiului aveam de gand sa merg pe marginea lacului de acumulare spre Bicaz si de acolo spre Lacul Rosu. Afland ca drumul este pur si simplu stricat am cotit-o spre Targu Neamt, unde stiam ca in 2008 se reabilitase drumul, doar fusesem prin zona. In 2011, surpriza, drumul era in...reabilitare...

Din partea podului pe care ma aflu se ramifica drumul spre Bicaz sau spre Targu Neamt...

Dupa urcarea ce a urmat trecerii prin Poiana Largului. De aici spre Targu Neamt, venea coborarea...

Si pentru ca drumurile erau jalnice, iar din Piatra Neamt nu prea aveam ce face decat sa merg spre Lacul Rosu pe un drum nu prea bun la vremea respectiva, am plecat acasa, destul de dezamagit de ceea ce am gasit prin zona...